نمونه سوالات استخدامی
خانه / بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختیدانش آموزان پایه پنجم ابتدایی

بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختیدانش آموزان پایه پنجم ابتدایی

امروزه، تجهیز معلمان به مهارتهای کارآمد مدیریتی، در برنامه ریزی برای آموزشهای حرفه ای، ضرورتی غیر قابل انکار است؛ بنابراین شناخت عوامل موثر بر سبکهای اثربخش مدیریتی کلاس به منزله پیش نیازی در طراحی روشهای توسعه سبکها و مهارتهای مدیریتی، اهمیت دارد. این تحقیق سبکهای مدیریت کلاس مبتنی است بر چارچوب نظری ولفگانگ و گلیکمن (۱۹۹۶) که عبارتند از: سبک مداخله گر، سبک غیر مداخله گر و سبک تعاملی. در این جا از این پرسش پیش می آید که؛ آیا میان عوامل مربوط به معلمان (مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه خدمت و جنسیت معلمان) و سبک مدیریتی آنها رابطه وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، در میان جامعه معلمان پایه پنجم ابتدایی مدارس درشهر اردبیل در سال تحصیلی(۱۳۹۱-۱۳۹۲)پرسشنامه ای تکمیل شد که نتایج آن نشان می دهد: تفاوت میان سبک مدیریت کلاس معلمان بر اساس مدرک تحصیلی معنادار است؛ یعنی معلمان دارای مدرک کارشناسی بیشتر به سبک تعاملی تمایل دارند در حالی که معلمان دارای مدرک دیپلم به سبک مداخله گر گرایش دارند.هدف کلی ما در این تحقیق بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس معلمان با مهارتهای فرا شناختی دانش آموزان پایه پنجم …

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

زناشویی
x

شاید بپسندید

پاورپوینت پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها

پاورپوینت پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها دانلود پاورپوینت با موضوع پروبیوتیک ...