تحقیق بررسی جایگاه مکتب لهستان در مبحث پوستر
دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، جایگاه مکتب لهستان در مبحث پوستر ، بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق : لهستان كشوري است كه به خاطر طراحي پوسترهاي فيلم مشهور است .در طي دودهه پس از جنگ جهاني دوم ،لهستان جزوچند كشوري بود كه سبك ملي ويژهاي را درگرافيك توسعه داد .گرافيك اين كشور با انعكاس فرهنگ بومي خود در آثار “تاديوس گرونووسكي ” Tadeusz Gronowski تاثيرسبك كاساندررا مخصوصا در پوستر تبليغاتي “مادهي شويندهي راديون ” نشان ميدهد. اين پوستر كه برندهي جايزهي بزرگ نمايشگاه ” هنرهاي تزييني پاريس ” در 1925 شد،گربهي سياهي را نشان ميداد كه در ا اثر پريدن در تشت لباسشويي سفيد شده است . سبك پوسترهاي فيلم لهستان مدرن بود، اما ردپايي از آوانگارد سال 1930 لهستان در آنها ديده نميشد.مدرنيسم در آثار حروف چيني “هنريك برلوي “Henryk Berlewi كه داراي حروفي از نوع كانستراكتيويسم با نام “مكانو-فكتورا ” Mechano-factura بود و در صفحه بندي مجلههاي “بلاك “Blok و “پرازنس “praesens توسط “ولاديسلاو استرزمينسكي ” wladislaw strzeminski و”هنريك استازووسكي ” Henryk st …